Cabonline Skoltransport

Alla frågor om tjänsten hanteras av Cabonline. Kontakta oss via frågeformuläret om du undrar över något.
Som vårdnadshavare till en skolskjutsberättigad elev, där transporten utförs av taxi, inom Umeå Kommun och Timrå Kommun har du möjlighet att koppla upp dig mot vår serviceresor-tjänst online. Du når oss via:

  • Webbläsare – skoltransport.cabonline.com
  • App – Cabonline Serviceresor (se de två länkarna nedan för resp. mobilt operativsystem)

Det kan vara så att du redan har tillgång, kolla på egen hand:

  1. Klicka här och testa återställa ditt lösenord genom att klicka på ”Återställa Lösenord?”
  2. Om du inte får något mail beror det på att din e-mail inte finns registrerad i vår databas. Detta beror sannolikt på att vi inte har tillgång till din fullständiga kontaktinfo. Fyll i formuläret nedan:

Ansökan om inloggning

Nedanstående information är viktig för att vi ska kunna bekräfta att du är vårdnadshavare eller på annat sätt behörig att ta del av informationen. Vid tveksamhet kommer vi ej godkänna dig som användare.

1 Step 1
KommunVälj din kommun
MåndagKlockan
access_time
TisdagKlockan
access_time
OnsdagKlockan
access_time
TorsdagKlockan
access_time
FredagKlockan
access_time
reCaptcha v3
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

  • Du minimerar tiden du behöver spendera i telefon.
  • Du kan se ditt barns kommande resor.
  • Du kan se när transporten blivit utförd – och av vem
  • Du kan kan avboka ditt barns resor
  • Du kan påboka ditt barns avbokade resa*
  • Du kan lämna synpunkt på resan**

    *En påbokning måste ske minst 18 timmar innan avresa i skrivande stund
    **Synpunkt ersätter ej reklamation via mail i skrivande stund. Men använd den gärna för mindre akuta kommentarer

Har du någon fråga eller kommentar som rör din användare, eller om du vill rapportera en bugg, använd detta formulär och fyll i allt som är nödvändigt.

1 Step 1
Fråga oss / Rapportera bugg
Tidför eventuell tur
access_time
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

FAQ

Svar: Inlogget är personligt och detta säkerställer att just du ska ha åtkomst. Om du inte har kontot kopplad till din mail måste du lägga upp en ansökan här ovanför.

Svar: Vi håller sannolikt på med underhåll. Återkom om ett par timmar/dagar.

Svar: Testa rensa cache/webbplatsdata. Testa återställa lösen. Om inget fungerar, fyll i formuläret under rubriker ”Rapportera bugg”.

Svar: Påbokning måste ske minst 18h innan avresa eftersom handpåläggning i form av eventuell omplanering krävs från vår sida.

Svar: Det stämmer bra. Vissa elever i turen kan ha skyddat boende.